BRA Day – otwarte warsztaty, panele i spotkania

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

BRA Day to trwające przez cały październik otwarte warsztaty, panele i spotkania. Ideą BRA Day jest promowanie profilaktyki raka piersi i rekonstrukcji piersi po mastektomii. Zwieńczeniem tych aktywności będzie Gala BRA Day, która w tym roku odbędzie się 28 października w Teatrze Wielkim w Łodzi.

BRA Day to międzynarodowa akcja, która została zapoczątkowana przez dr Mitchella Browna w 2011 roku w Toronto w Kanadzie, aby uczynić operację rekonstrukcyjną piersi bardziej dostępną dla kobiet w Kanadzie i na całym świecie. Od 2014 roku idea BRA Day jest promowana także w Polsce, głównym organizatorem BRA Day Polska jest Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi.

Bohaterkami BRA Day Polska, jak co roku, są pacjentki z całego kraju, które zakończyły proces leczenia, bądź są w jego trakcie. Tym z  pań, które mają problem z samoakceptacją po leczeniu i powrotem do pełni życia, pomagamy odkryć na nowo ich piękno i siłę. Tę postawę odzwierciedla plakat BRA Day. „Chciałam pokazać kobietę silną, piękną, dumną – niezależnie od tego co wydarza się w jej życiu” – mówi Anna Halarewicz, ilustratorka mody i autorka rysunku do plakatu i zaproszenia BRA Day Polska.

GALA BRA DAY

Gala BRA Day Polska to wyjątkowy wieczór, podczas którego pacjentki wystąpią jak co roku na wybiegu w roli modelek, manifestując tym samym wolę życia i jego celebracji, zachęcą też Polki do badań profilaktycznych, a tym, które zmagają się z chorobą – dodadzą pewności w powodzenie leczenia oraz w siłę kobiecości. W tym roku na wybiegu pojawią się młodsze pacjentki, między 30 a 40 rokiem życia, bo rak piersi dotyka coraz młodsze kobiety. Tak jak w ubiegłych latach, tak i w tym roku, polskie marki i topowi projektanci potwierdzili wsparcie idei BRA Day. Podczas Gali 28 października 2022 zobaczymy na wybiegu 40 kobiet w projektach m.in. duetu MMC Studio, Roberta Kupisza, Łukasza Jemioła i Lidii Kality oraz butach Kazar.

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

Pokaz wyreżyseruje Magdalena Rozenfeld, makijaże na pokaz wykona marka Estee Lauder, która od lat wspiera działania podnoszące świadomość profilaktyki raka piersi, a o fryzury kobiet zadba marka z.one concept.

Galę rozpocznie występ tenora Dariusza Stachury, dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi, oddamy głos lekarzom, którzy na co dzień leczą kobiety chore na raka piersi, a na koniec kilka utworów wykona Natalia Kukulska. Prowadzącymi tegoroczną Galę będą Anna Puślecka, ekspert mody i dziennikarka, która kilka lat temu przeszła raka piersi oraz Marcin Cejrowski, dziennikarz telewizyjny, wieloletni redaktor naczelny serwisu Plejada, Ambasador Onetu i postać medialna.  

Wśród zaproszonych 1000 gości będą pacjentki, lekarze, entuzjaści idei BRA Day, media i gwiazdy, znane kobiety – aktorki, dziennikarki, prezenterki, które zawsze zabierają głos w ważnych sprawach.

WARSZTATY, PANELE, SPOTKANIA

BRA Day to podnoszenie świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz rekonstrukcji piersi i wspieranie społeczności cierpiących na tę chorobę; to idea, która szczególnie jest promowana w październiku, będącym symbolicznie miesiącem profilaktyki raka piersi. Galę BRA Day przez cały październik poprzedzą otwarte warsztaty i spotkania, we wtorki i soboty, z lekarzami, psychologami i specjalistami z różnych dziedzin, dzięki którym kobiety mogą nawiązać znajomości, zdobyć sprawdzone informacje na temat zdrowego stylu życia, najnowszych możliwości i standardów leczenia, czy dobrze się bawić.

W tym roku odbędą się m.in. warsztaty z tańca z Anną Pstrokońską-Kudrą, warsztaty pozytywnego myślenia z Małgorzatą Ohme, psycholożką i prowadzącą Dzień Dobry TVN, konsultacje z zakresu rekonstrukcji piersi z prof. Agnieszką Kołacińską-Wow, czy warsztaty z zarządzania seksem po raku piersi z dr MONIKĄ ŁUKASIEWICZ, autorką książki „Seks bez cycków, czyli seks dobrze zaprojektowany”.

SESJA ZDJĘCIOWA I WYSTAWA

W ramach BRA Day Polska co roku organizowana jest także sesja zdjęciowa. Tym razem zrealizowane zostaną aż dwie sesje, z udziałem 16 pacjentek z całej Polski. Autorką pierwszej będzie fotografka Monika Szałek, od lat związana z inicjatywą BRA Day, doskonale rozumiejąca potrzeby bohaterek, potrafiąca w wyjątkowy sposób uchwycić urok kobiet doświadczonych chorobą nowotworową piersi. Panie zapozują w bieliźnie marki Gorsenia, która jest Partnerem sesji. Mecenasem drugiej Sesji jest marka LILOU, której biżuteria uzupełni stylizacje kobiet w ubraniach polskich projektantów. Obie sesje zdjęciowe zostaną zaprezentowane jako wystawa podczas Gali BRA Day 28 października, po czym na stałe będą zdobić ściany wnętrz Szpitala Kopernika w Łodzi.

Więcej informacji o warsztatach i BRA Day na stronie: www.kopernik.lodz.pl oraz:

– na Instagramie www.instagram.com/braday_polska

– na Facebooku www.facebook.com/bradaypolska

ORGANIZATOR BRA Day Polska: Szpital im. Kopernika w Łodzi

PATRON HONOROWY: Marszałek Województwa Łódzkiego

PATRONI MEDIALNI: Fashion Magazine, Fashion Post, TwójStyl.pl, WysokieObcasy.pl, Viva!

PARTNERZY: Województwo Łódzkie, Lilou, Estee Lauder Companies, Kazar, z.one concept, Bartek Janusz Arka, Vienna House Andel’s Lodz, Gorsenia, DomoMania, Gravity, Roche, Onkofundacja Alivia, NFZ Oddział w Łodzi, Teatr Wielki w Łodzi

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Działaj teraz!

Moglibyśmy uniknąć zgonów ponad 30 tysięcy osób rocznie – 30 tysięcy naszych najbliższych, którzy mogliby żyć – gdyby dostęp do leczenia był na wyższym poziomie.

Podpisz petycję!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych u osób młodych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (kolejkoskop.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.