Gala BRA Day 2022

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

40 kobiet doświadczonych rakiem piersi na wybiegu w projektach od topowych polskich projektantów do muzyki na żywo, występy artystów i koncert Natalii Kukulskiej – tak w ubiegły piątek wyglądała Gala BRA Day 2022. Wśród 1000 gości nie zabrakło lekarzy oraz znanych kobiet, które wspierają ideę BRA Day: Patricii Kazadi, Dominiki Gawędy, Joanny Górskiej, Anny Korcz, Lidii Popiel, Anny Męczyńskiej czy Sylwii Gliwy, a także samych projektantów: Ilony Majer i Rafała Michalaka z MMC.

To już 9. edycja wydarzenia BRA Day Polska, po raz pierwszy z takim rozmachem, na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi! BRA Day to święto kobiecości i triumfu nad chorobą, to idea łącząca ze sobą odległe na co dzień światy – świat medycyny, mody i sztuki. To inicjatywa, mająca na celu promocję profilaktyki raka piersi, szerzenie wiedzy na temat metod i możliwości leczenia tego rodzaju nowotworów i – co bardzo istotne – zwiększanie świadomości na temat rekonstrukcji piersi po zabiegach mastektomii. Głównym organizatorem BRA Day Polska od 2014 roku jest Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi, a sama idea jest ruchem międzynarodowym, zapoczątkowanym w Kanadzie w 2011 roku i działającym w wielu krajach.

Bohaterkami BRA Day Polska co roku są pacjentki z całego kraju, które zakończyły proces leczenia, bądź są w jego trakcie. Tym z  kobiet, które mają problem z samoakceptacją po leczeniu i powrotem do pełni życia, społeczność BRA Day pomaga odkryć na nowo ich piękno i siłę.

Tegoroczną Galę poprowadzili Anna Puślecka, ekspert mody i dziennikarka, odpowiedzialna za PR wydarzenia i jego współtworzenie oraz Marcin Cejrowski, dziennikarz. Piątkowe wydarzenie było zwieńczeniem październikowych otwartych warsztatów dla kobiet w Vienna House Andel’s Lodz. Jak co roku tradycją BRA Day podczas Gali są pokazy mody i wsparcie polskich projektantów – w tym roku na wybiegu bohaterki prezentowały projekty Roberta Kupisza, MMC, Łukasza Jemioła i Lidii Kality. Stylizacje dopełniła biżuteria Lilou oraz buty Kazar. Po raz kolejny BRA Day wsparła projektantka Viola Piekut, tym razem zadbała o kreację dla prowadzącej Anny Puśleckiej.

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

fot. Dorian Bąk

Energia na scenie to także udział artystów: tenorów Dariusza Stachury, dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Mirosława Niewiadomskiego, perkusisty Mateusza Panasiuka i basisty Dominika Róga,  skrzypaczek Jony Ardyn i Agnieszki Łukaszewicz, duetu Krzysztof Brzeziński – fortepian i Szymon Bońkowski – saksofon oraz Natalii Kukulskiej.

Specjalnie na tę okazję znana i ceniona ilustratorka mody Anna Halarewicz wykonała ilustracje, które nie tylko zdobiły plakat czy zaproszenie, ale także były motywem przewodnim oprawy scenicznej. – Chciałam pokazać kobietę silną, piękną, dumną – niezależnie od tego co wydarza się w jej życiu – mówi Anna Halarewicz.

Ilustracja: Anna Halarewicz

Pokaz i całe wydarzenie wyreżyserowała Magdalena Rozenfeld, makijaże na pokaz wykonała marka Estee Lauder, która od lat wspiera działania podnoszące świadomość profilaktyki raka piersi.

– BRA Day to wspaniała inicjatywa, pozwala kobietom poczuć się wyjątkowo, a makijaż dodaje im pewności siebie i wydobywa z wnętrza pozytywne pokłady energii. Dla mnie jako makijażysty kobiety są największą inspiracją. Praca podczas pokazu była dla mnie wspaniałym doświadczeniem – czasem pełnym emocji i wspaniałej energii, którą otrzymywałem od każdej z moich modelek – mówi Paweł Borkowski, Global Make Up Artist Estee Lauder.

O fryzury kobiet zadbała marka z.one concept, która od lat, również poprzez sprzedaż produktów, wspiera BRA Day. Dzięki temu w ubiegłych latach udało się, między innymi, wyremontować pokój dla pacjentek w Szpitalu Kopernika w Łodzi i sfinansować zakup peruk dla pacjentek po chemioterapii.

Za elementy scenografii z balonów odpowiadała firma Nolab.

Sesje zdjęciowe z udziałem kobiet doświadczonych rakiem piersi na stałe wpisały się w program BRA Day Polska; tym razem zostały zrealizowane aż dwie sesje, z udziałem łącznie 16 pacjentek z całej Polski. Obie wystawy fotografii goście Gali mogli podziwiać w foyer Teatru Wielkiego; później zdjęcia ozdobią wnętrza Szpitala Kopernika w Łodzi. Autorką pierwszej sesji jest fotografka Monika Szałek, od lat związana z inicjatywą BRA Day. Bohaterki sesji pozowały w bieliźnie marki Gorsenia, która była Partnerem sesji. Makijaże wykonała Małgorzata Jakubowska, a o fryzury bohaterek zdjęć zadbała marka z.one concept. Mecenasem drugiej sesji jest LILOU, marka personalizowanej biżuterii. Przed obiektywem stanął Mateusz Motyczyński, za stylizację była odpowiedzialna topowa stylistka w Polsce Agnieszka Ścibior, makijaże wykonała marka Estee Lauder, a fryzury stylizował fryzjer gwiazd Bartek Janusz.

fot. Seweryn Cieslik

ORGANIZATOR BRA Day Polska: Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi

PATRON HONOROWY: Marszałek Województwa Łódzkiego

PATRONI MEDIALNI: Fashion Magazine, Fashion Post, TwójStyl.pl, WysokieObcasy.pl, Viva!

PARTNERZY: Województwo Łódzkie, Teatr Wielki w Łodzi, Vienna House Andel’s Lodz, Lilou, Estee Lauder Companies, Kazar, z.one concept, NOLAB, Gorsenia, Jantoń Group, DomoMania, Gravity, Liberty Motors, Roche, Novartis, NFZ Oddział w Łodzi, Onkofundacja Alivia, perukarnia.pl, Hotel Tobaco, Dermedic, Magnus Medical, Delia Cosmetics, Molly Lack, La Flor, Sandwicz Szop, Verco, Platin Studio, Kneipp, Stryker, Bartek Janusz ARKA

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (onkoskaner.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.