40 kobiet doświadczonych rakiem piersi na wybiegu w projektach od topowych polskich projektantów do muzyki na żywo, występy artystów i koncert Natalii Kukulskiej – tak w ubiegły piątek wyglądała Gala BRA Day 2022. Wśród 1000 gości nie zabrakło lekarzy oraz znanych kobiet, które wspierają ideę BRA Day: Patricii Kazadi, Dominiki Gawędy, Joanny Górskiej, Anny Korcz, Lidii Popiel, Anny Męczyńskiej czy Sylwii Gliwy, a także samych projektantów: Ilony Majer i Rafała Michalaka z MMC.
To już 9. edycja wydarzenia BRA Day Polska, po raz pierwszy z takim rozmachem, na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi! BRA Day to święto kobiecości i triumfu nad chorobą, to idea łącząca ze sobą odległe na co dzień światy – świat medycyny, mody i sztuki. To inicjatywa, mająca na celu promocję profilaktyki raka piersi, szerzenie wiedzy na temat metod i możliwości leczenia tego rodzaju nowotworów i – co bardzo istotne – zwiększanie świadomości na temat rekonstrukcji piersi po zabiegach mastektomii. Głównym organizatorem BRA Day Polska od 2014 roku jest Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi, a sama idea jest ruchem międzynarodowym, zapoczątkowanym w Kanadzie w 2011 roku i działającym w wielu krajach.
Bohaterkami BRA Day Polska co roku są pacjentki z całego kraju, które zakończyły proces leczenia, bądź są w jego trakcie. Tym z kobiet, które mają problem z samoakceptacją po leczeniu i powrotem do pełni życia, społeczność BRA Day pomaga odkryć na nowo ich piękno i siłę.
Tegoroczną Galę poprowadzili Anna Puślecka, ekspert mody i dziennikarka, odpowiedzialna za PR wydarzenia i jego współtworzenie oraz Marcin Cejrowski, dziennikarz. Piątkowe wydarzenie było zwieńczeniem październikowych otwartych warsztatów dla kobiet w Vienna House Andel’s Lodz. Jak co roku tradycją BRA Day podczas Gali są pokazy mody i wsparcie polskich projektantów – w tym roku na wybiegu bohaterki prezentowały projekty Roberta Kupisza, MMC, Łukasza Jemioła i Lidii Kality. Stylizacje dopełniła biżuteria Lilou oraz buty Kazar. Po raz kolejny BRA Day wsparła projektantka Viola Piekut, tym razem zadbała o kreację dla prowadzącej Anny Puśleckiej.
Dodaj chorym odwagi!
Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.
Energia na scenie to także udział artystów: tenorów Dariusza Stachury, dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Mirosława Niewiadomskiego, perkusisty Mateusza Panasiuka i basisty Dominika Róga, skrzypaczek Jony Ardyn i Agnieszki Łukaszewicz, duetu Krzysztof Brzeziński – fortepian i Szymon Bońkowski – saksofon oraz Natalii Kukulskiej.
Specjalnie na tę okazję znana i ceniona ilustratorka mody Anna Halarewicz wykonała ilustracje, które nie tylko zdobiły plakat czy zaproszenie, ale także były motywem przewodnim oprawy scenicznej. – Chciałam pokazać kobietę silną, piękną, dumną – niezależnie od tego co wydarza się w jej życiu – mówi Anna Halarewicz.
Pokaz i całe wydarzenie wyreżyserowała Magdalena Rozenfeld, makijaże na pokaz wykonała marka Estee Lauder, która od lat wspiera działania podnoszące świadomość profilaktyki raka piersi.
– BRA Day to wspaniała inicjatywa, pozwala kobietom poczuć się wyjątkowo, a makijaż dodaje im pewności siebie i wydobywa z wnętrza pozytywne pokłady energii. Dla mnie jako makijażysty kobiety są największą inspiracją. Praca podczas pokazu była dla mnie wspaniałym doświadczeniem – czasem pełnym emocji i wspaniałej energii, którą otrzymywałem od każdej z moich modelek – mówi Paweł Borkowski, Global Make Up Artist Estee Lauder.
O fryzury kobiet zadbała marka z.one concept, która od lat, również poprzez sprzedaż produktów, wspiera BRA Day. Dzięki temu w ubiegłych latach udało się, między innymi, wyremontować pokój dla pacjentek w Szpitalu Kopernika w Łodzi i sfinansować zakup peruk dla pacjentek po chemioterapii.
Za elementy scenografii z balonów odpowiadała firma Nolab.
Sesje zdjęciowe z udziałem kobiet doświadczonych rakiem piersi na stałe wpisały się w program BRA Day Polska; tym razem zostały zrealizowane aż dwie sesje, z udziałem łącznie 16 pacjentek z całej Polski. Obie wystawy fotografii goście Gali mogli podziwiać w foyer Teatru Wielkiego; później zdjęcia ozdobią wnętrza Szpitala Kopernika w Łodzi. Autorką pierwszej sesji jest fotografka Monika Szałek, od lat związana z inicjatywą BRA Day. Bohaterki sesji pozowały w bieliźnie marki Gorsenia, która była Partnerem sesji. Makijaże wykonała Małgorzata Jakubowska, a o fryzury bohaterek zdjęć zadbała marka z.one concept. Mecenasem drugiej sesji jest LILOU, marka personalizowanej biżuterii. Przed obiektywem stanął Mateusz Motyczyński, za stylizację była odpowiedzialna topowa stylistka w Polsce Agnieszka Ścibior, makijaże wykonała marka Estee Lauder, a fryzury stylizował fryzjer gwiazd Bartek Janusz.
ORGANIZATOR BRA Day Polska: Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi
PATRON HONOROWY: Marszałek Województwa Łódzkiego
PATRONI MEDIALNI: Fashion Magazine, Fashion Post, TwójStyl.pl, WysokieObcasy.pl, Viva!
PARTNERZY: Województwo Łódzkie, Teatr Wielki w Łodzi, Vienna House Andel’s Lodz, Lilou, Estee Lauder Companies, Kazar, z.one concept, NOLAB, Gorsenia, Jantoń Group, DomoMania, Gravity, Liberty Motors, Roche, Novartis, NFZ Oddział w Łodzi, Onkofundacja Alivia, perukarnia.pl, Hotel Tobaco, Dermedic, Magnus Medical, Delia Cosmetics, Molly Lack, La Flor, Sandwicz Szop, Verco, Platin Studio, Kneipp, Stryker, Bartek Janusz ARKA