Złoto dla kampanii Wojna z rakiem w konkursie MIXX Awards 2016

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Z radością informujemy, że nasza kampania Wojna z rakiem zdobyła pierwsze miejsce w konkursie MIXX Awards 2016, w kategorii Public Service and Non-profit campaign 🙂

MIXX Awards to konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem digitalu organizowany już od 10 lat przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. To jedyny konkurs, który nagradza jednocześnie za kreację i efektywność.

Poprzez kampanię Wojna z rakiem chcieliśmy pokazać, że chorzy na raka nie potrzebują litości, ale solidarności. W ramach kampanii powstał spot utrzymany w estetyce gry komputerowej, przedstawiający ciężką bitwę, rozgrywaną między uzbrojoną, waleczną kobietą a olbrzymią bestią – metaforą raka. W ten sposób chcieliśmy zwrócić uwagę na bohaterstwo i niezłomność pacjentów, którzy zmagają się z chorobą nowotworową i nie poddają się, mimo obciążającego leczenia. Staraliśmy się też zachęcić zdrowe osoby do solidarności z chorymi i wsparcia w często bardzo kosztownym procesie leczenia.

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

Poziom zgłoszeń był bardzo wysoki, ale wyrównany. Było to powodem wielu intensywnych dyskusji do ostatnich chwil obrad Jury. Kierując się prestiżem i wagą konkursu MIXX Awards zdecydowaliśmy, że na złote statuetki zasługują tylko kampanie wybitne. Kampanie, które nie tylko zdobyły najwyższe noty we wszystkich czterech kategoriach oceny, ale także wyznaczały dobre, nowe standardy dla całej branży. Myślę, że nam się to udało — kampanie Allegro, Alivii czy IKEA zdecydowanie takie są

— podsumował Piotr Piętka, Prezes Publicis Media, Wiceprzewodniczący Jury.
mixx-awards.pl/poznaj-zwyciezcow-mixx-awards-2016

W prace nad kampanią Wojna z rakiem zaangażowali się pro bono Platige Image, Saatchi&Saatchi, Interactive Solutions, Big Picture.

nagroda mixx awards 2016

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Działaj teraz!

Moglibyśmy uniknąć zgonów ponad 30 tysięcy osób rocznie – 30 tysięcy naszych najbliższych, którzy mogliby żyć – gdyby dostęp do leczenia był na wyższym poziomie.

Podpisz petycję!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych u osób młodych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (onkoskaner.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.