11 października skierowaliśmy do Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji pismo z postulatem zmiany procedur opiniowania świadczeń zdrowotnych. Zwróciliśmy uwagę, że organizacje pacjenckie nie powinny otrzymywać pytań wymagających specjalistycznej wiedzy, takich jak analizy kliniczne, populacyjne czy wyceny świadczeń.
Naszym zdaniem rola organizacji pacjentów polega na przedstawianiu perspektywy chorych – ich doświadczeń oraz wpływu proponowanych technologii na życie i funkcjonowanie w społeczeństwie. Zaprosiliśmy AOTMiT do rozmowy, aby wspólnie wypracować rozwiązania, które lepiej uwzględnią głos pacjentów w procesach decyzyjnych.
Czekamy na odpowiedź, a w międzyczasie działamy dalej i będziemy informować Was o postępach i dalszych działaniach na bieżąco!
Pełna treść pisma dostępna tutaj.
Dodaj chorym odwagi!
Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.