KRS 0000358654

Kampania „Chwile życia” nominowana w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2015

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Miło nam poinformować, że nasza zeszłoroczna kampania „Chwile życia” otrzymała nominacje w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015. Jesteśmy nominowani w dwóch kategoriach: Kampanie 1% oraz Kampanie o tematyce zdrowotnej.

Tegoroczne wydarzenie to już VIII edycja Konkursu „Kampania Społeczna Roku”. Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, a jego celem jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym w Polsce.

W 2014 roku otrzymaliśmy wyróżnienie w konkursie za kampanię „Pieniądze mogą pokonać raka”. Laureatów tegorocznej edycji poznamy 23 maja.

Do VIII edycji konkursu zgłosiliśmy kampanię „Chwile życia”, którą prowadziliśmy w okresie od stycznia do kwietnia 2015 roku. Celem kampanii było zwrócenie uwagi na wysokie koszty leczenia, jakie muszą ponosić chorzy na raka w Poslce. Zadaliśmy pytanie „Ile może być warte życie osoby chorej na raka?” i w symboliczny sposób wyceniliśmy każdą chwilę życia.

Więcej o konkursie: kampaniespoleczne.pl

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych u osób młodych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (kolejkoskop.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.