Kampania „Tylko Dwa Słowa” – wsparcie i edukacja 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Diagnoza onkologiczna to jedno z najtrudniejszych doświadczeń, z jakimi można się zmierzyć – to moment kryzysu. Wprowadza do naszego życia poczucie zagrożenia i niepewność dalszego losu. Z tych niepokojów rodzi się lęk, strach, przygnębienie oraz smutek. Już od pierwszych chwil, życie po diagnozie trzeba ułożyć na nowo. Dotyczy to zarówno sytuacji chorego, jak i jego bliskich.

Dlaczego powstała kampania „Tylko Dwa Słowa”?

Kampania „Tylko Dwa Słowa” powstała z myślą o osobach dotkniętych chorobą nowotworową i ich bliskich. To wyjątkowa inicjatywa, która łączy wsparcie emocjonalne z szerzeniem wiedzy o nowoczesnych metodach leczenia raka. Zaangażowane w realizację kampanii organizacje pacjentów, chcą zwrócić uwagę na towarzyszące emocje oraz dające otuchę słowa, a także uświadamiać, że osiągnięcia współczesnej medycyny zmieniają sposób podejścia do nowotworów. Dziś wiemy, że nowotwór nie jest schorzeniem jedynie narządu, a jest grupą różnych chorób o wyjątkowej charakterystyce i cechach molekularnych.

Siła prostych słów

Co powiedzieć osobie chorej na nowotwór? Z takim pytaniem musiała zmierzyć się ponad połowa z nas, gdy bliska osoba usłyszała diagnozę: rak. W tej trudnej sytuacji zazwyczaj towarzyszy nam bezradność, a jednocześnie czujemy odpowiedzialność za losy chorego. Pragniemy wyrazić słowa wsparcia, ale też staramy się znaleźć rozwiązanie dotykającej naszego znajomego lub członka rodziny tragedii. Zastanawiamy się, jak dobrać właściwe słowa oraz co zrobić, aby realnie pomóc.


Dzięki rozwojowi diagnostyki molekularnej możemy precyzyjnie dobrać terapie celowane, które nie tylko zwiększają komfort życia pacjenta, ale też dają szansę na wygranie walki z chorobą. Pomimo to, rak wciąż wzbudza wiele negatywnych emocji i dotknięci nim pacjenci potrzebują naszego wsparcia. Odpowiednio dobrane słowa, takie jak: „kocham Cię”, „jestem obok”, czy „diagnostyka molekularna” i „medycyna personalizowana”, mają ogromną moc. Dają nadzieję i określają drogę.

Dołącz do nas!

Tu znajdziesz przygotowane specjalnie dla Ciebie darmowe wsparcie w zmaganiach z rakiem!

Jak więc rozmawiać z chorym na nowotwór, a czego lepiej nie mówić? W jaki sposób okazać nasze wsparcie i pomoc? Co czują chorzy i czego potrzebują? Między innymi na te pytania, udzielą odpowiedzi eksperci oraz ambasadorzy kampanii – osoby, które na co dzień pracują z chorymi onkologicznie, same przebyły nowotwór lub bliskie im osoby zmagały się z chorobą nowotworową.

Dla pacjentów i bliskich

Na stronie kampanii dostępne są materiały edukacyjne, artykuły, raporty oraz podcasty, które pomagają zrozumieć, czym jest diagnostyka molekularna i medycyna personalizowana oraz dają wskazówki dotyczące wsparcia emocjonalnego. Autentyczne historie zmagań z nowotworem ambasadorów kampanii, przybliżą nas do zrozumienia potrzeb i uczuć, które towarzyszą pacjentom onkologicznym i osobom z ich najbliższego otoczenia. 

Kampania „Tylko Dwa Słowa” przypomina nam, że każdy z nas może stać się wsparciem w tym trudnym okresie – czasem wystarczą tylko dwa słowa. 

Ambasadorzy kampanii: Krystyna Kofta, Karolina Nowakowska, Oliwia Bieniuk, Jarosław Bieniuk, Artur Barciś.

Partnerzy społeczni kampanii: Fundacja „Gwiazda Nadziei”, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Onkologiczna Nadzieja, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma, Fundacja Życie z Rakiem oraz Alivia Onkofundacja.

Patronami honorowymi kampanii są: Fundacja Polska Liga Walki z Rakiem oraz Stowarzyszenie Polska Koalicja Medycyny Personalizowanej.

Mecenas kampanii: Roche Polska, AstraZeneca.

Dowiedz się więcej na stronie kampanii www.tylkodwaslowa.pl.

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (onkoskaner.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.