Fundacja Alivia rusza z nową kampanią w Światowy Dzień Walki z Rakiem

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Dzisiaj, już po raz dziewiętnasty, obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem. Fundacja Alivia rozpoczyna kampanię „SMS-y mogą pokonać raka”, której celem jest przekonanie Polaków, że solidarność z chorymi może być bezcennym wsparciem.

Głównym elementem nowej kampanii Fundacji Alivia jest spot, którego bohaterką jest pacjentka onkologiczna. Jej niechcianym towarzyszem życia jest wygenerowana w technologii 3D postać raka, którą znamy z poprzednich kampanii Fundacji Alivia. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu innych osób wysyłających SMS-y potwór, symbol choroby, zmniejsza się, a chora zyskuje nad nim przewagę. Kampania ma zachęcić obywateli do dostrzeżenia społecznego problemu, którym jest rosnąca liczba pacjentów z chorobami nowotworowymi, również w ich najbliższym otoczeniu. Podkreślone zostało również znaczenie zaangażowania osób zdrowych w poprawę sytuacji chorych. Choroba nowotworowa budzi lęk u każdego, jednak wsparcie pozwala przekształcić strach w determinację i odwagę i w ten sposób pomóc w walce z chorobą – mówi Agata Polińska, pacjentka, Wiceprezes Fundacji Onkologicznej Alivia i dodaje – Solidarność można wyrazić w prosty sposób, wysyłając SMS i dowiadując się jak można wesprzeć chorych. Kampania zachęca, by osoby zdrowe solidarnie z pacjentami stanęły do walki z rakiem.

Według danych zebranych w ramach badania CONCORD-3 skuteczność leczenia raka w Polsce rośnie dużo wolniej niż w państwach rozwiniętych. Według OECD umieralność z powodu nowotworów jest w Polsce wyższa niż w Rosji, a wskaźnik 5-letnich przeżyć pacjentów z rakiem jelita grubego niższy niż w Turcji. Według danych przygotowanych przez Fundację Alivia w ramach projektu Oncoindex połowa leków onkologicznych zalecanych przez naukę w najbardziej śmiertelnych nowotworach jest w Polsce w ogóle nierefundowana.

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

Światowy Dzień Walki z Rakiem to święto, które zostało ustanowione na światowym szczycie, zorganizowanym w 2000 roku w Paryżu. Podczas spotkania przyjęto Kartę Paryską, w której sygnatariusze zobowiązali się do stworzenia programów zapobiegania, diagnostyki i zwalczania chorób nowotworowych. Fundamentem tych rozwiązań jest m.in. ochrona praw pacjentów, zapewnienie odpowiedniego finansowania badań oraz leczenia, których w Polsce wciąż brakuje.

Kampania została przygotowana pro–bono we współpracy z agencją Ogilvy. Twórcą modelu postaci raka jest studio Platige Images, spot reżyserował Aliaksandr Sasha Kanavalau, a produkcję i postropodukcję przygotowały studia: Film Fiction, Orka oraz Cafe Ole. Kampanię mediowo wspiera TVN Media, AMS, BE Media, Ad Motion.

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Działaj teraz!

Moglibyśmy uniknąć zgonów ponad 30 tysięcy osób rocznie – 30 tysięcy naszych najbliższych, którzy mogliby żyć – gdyby dostęp do leczenia był na wyższym poziomie.

Podpisz petycję!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych u osób młodych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (onkoskaner.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.