Kampania społeczna „CHWILE ŻYCIA” – o kosztach leczenia onkologicznego, które pacjenci ponoszą sami

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Kampania Chwile ŻyciaIle może być warte życie osoby chorej na raka? W naszej nowej kampanii społecznej „CHWILE ŻYCIA” – podjęliśmy wyzwanie i w symboliczny sposób wyceniamy poszczególne momenty życia pacjentki onkologicznej. Tym samym wprowadzamy do publicznej debaty temat przemilczany: każda CHWILA ŻYCIA chorego jest CENNA, ale nie tylko dlatego, że chory nie wie, ile mu jeszcze ich pozostało, ale dlatego, że każda słono go kosztuje, bo chory sam musi płacić za nierefundowane terapie! 

BEZCENNE CHWILE, KTÓRE MOŻNA WYCENIĆ

Bohaterką „Chwil życia” (jest zwykła młoda kobieta, chora na nowotwór, ale próbująca żyć normalnie. Wydawałoby się, że takie nastawienie to już połowa sukcesu w trudnym leczeniu raka. Jednak o chorobie nie dają jej zapomnieć ani na chwilę horrendalne sumy, które sama musi płacić za leczenie. Twórcy kampanii podjęli się symbolicznej wyceny poszczególnych chwil życia przykładowej pacjentki onkologicznej. W ten sposób Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych podejmuje temat, który dotyczy tak naprawdę tysięcy chorych w Polsce!

ZNANI I LUBIANI POMAGAJĄ CHORYM NA RAKA

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

Występujący w „Chwilach życia” Katarzyna Warnke (popularna dzięki brawurowo zagranej roli Izy Wanat w serialu „Lekarze”, TVN) i Piotr Stramowski („Na dobre i na złe”, TVP2) zostali głownymi aktorami filmu promującego kampanię. Nie tylko oni, ale również pozostali twórcy filmu wspierają ideą solidarności z chorymi na raka, dlatego do pracy nad kampanią zaangażowali się pro bono.

Spot telewizyjny wyreżyserował Tomek Nalewajek (autor emitowanego w CNN filmu promującego Gdańsk), za kamerą stanął operator Bartek Bieniek („Bogowie”, „Drogówka”), a wyprodukowało go renomowane studio Opus Film. Za kreację odpowiada polski oddział agencji reklamowej Young & Rubicam. Kampania obejmie ogólnopolskie stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe, prasię i media społecznościowe.

PROBLEM, O KTÓRYM MÓWI SIĘ ZA MAŁO

Chorzy na raka zmuszeni są do wydawania własnych pieniędzy na leczenie, choć opłacali dotąd składki ubezpieczenia zdrowotnego! Niedostępne są dla nich innowacyjne leki, terapia protonowa, szereg nowatorskich technik chirurgicznych redukujących stopień okaleczenia pacjenta. NFZ nie refunduje wszystkich nowoczesnych terapii, wykorzystywanych z powodzeniem  w leczeniu chorych w Europie i na świecie!

Opublikowany w ubiegłym roku raport „Choroba nowotworowa – doświadczenia pacjentów”  wykazuje, że chorzy na raka często tracą pracę i ubożeją. Autorzy badania zwracają też uwagę na dodatkowe koszty, z którymi muszą mierzyć się pacjenci onkologiczni: transport, specjalistyczną dietę, środki opatrunkowe, sprzęt ortopedyczny i rehabilitacyjny. W tej sytuacji możliwość finansowania własnego leczenia staje się nierealna. A są to koszty, które sięgają nawet 50 000 złotych miesięcznie!

Brak pieniędzy na nierefundowane badania, leki i zabiegi, od których zależy Twoje życie i zdrowie, jest wyjątkowo stresujący. Rodzi strach, poczucie bezradności, zabija nadzieję i ducha walki. Przekłada się bezpośrednio na efekty leczenia i możliwość wyzdrowienia.

JAK MOŻEMY TO ZMIENIĆ?

Przekazanie 1% kwoty podatku przy rocznym rozliczeniu PIT daje każdemu z nas możliwość okazania solidarności z chorymi na raka. Na naszej stronie www.alivia.org.pl/rozliczenie-pit-1-procent/ można znaleźć program do rozliczenia podatku, zawierający numer KRS Alivii.  Wsparcie 1% procentem kwoty podatku stwarza pacjentom onkologicznym realną szansę na nowoczesne, efektywne leczenie i może pomóc w trudnej walce z rakiem. Do tej pory Alivia przekazała swoim podopiecznym już 1 200 000 zł.

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (onkoskaner.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.