Czy chcielibyśmy żyć „Bez Planu”?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi w kolejnym spocie kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa.

Wyobraź sobie, że twoje życie pełne planów, marzeń, spokoju, szczęścia rodzinnego nagle traci swój rytm. Pojawia się choroba, która wprowadza niepokój, lęk, ból. Nie obchodzą jej twoje plany. Z takim wyzwaniem zmagają się pacjentki chorujące na zaawansowanego raka piersi, które każdego dnia zastanawiają się, jak będzie wyglądało ich jutro. Najnowszy spot kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, którego premiera miała miejsce 30 lipca w Multikinie Ursynów, pokazuje historię Ani, która mimo swojej nieuleczalnej choroby każdego dnia chce marzyć o swojej przyszłości. Ania to głos kobiet z zaawansowanym rakiem piersi, które głośno mówią o swoich potrzebach i chcą być zauważone przez społeczeństwo.

Wyobraź sobie życie bez planu. Brzmi dobrze, prawda? – właśnie takimi słowami zatroskany mężczyzna rozpoczyna historię Ani, mamy dwóch córek, która dotychczas prowadziła aktywne życie zawodowe, rodzinne i społeczne. Spokój rodzinny nagle burzy choroba – zaawansowany rak piersi. Od tego momentu Ania martwi się nie tylko o swoje zdrowie, ale o przyszłość swoich dzieci, o swoją rodzinę. Ta historia może spotkać każdą kobietę w dowolnym okresie życia – kiedy rozsiany rak piersi zostaje zdiagnozowany od razu lub dochodzi do nawrotu choroby i przerzutów.

Najnowszy spot kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” pokazuje, że największym marzeniem kobiet chorujących na zaawansowanego raka piersi może stać się wpisanie do kalendarza wakacyjnego wyjazdu, czy zaplanowanie przyjęcia urodzinowego dla dzieci. Niestety, niepewność jutra sprawia, że nadal są niedostrzegane przez społeczeństwo. Pacjentki, zmagając się z rakiem piersi, chcą żyć, pracować, kochać i być kochane.

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

Bez Planu – spot IV kampanii BreastFit. Kobiecy biust.Męska sprawa.

Rak piersi – coraz wyżej w statystykach

Według danych z Krajowego Rejestru Nowotworów, w 2016 roku u Polek wykryto blisko 19 tysięcy nowotworów piersi oraz uznano go za przyczynę prawie 6,5 tys. zgonów. 78 procent mężczyzn uważa, że wsparcie w chorobie jest zdecydowanie potrzebne, to ważne, zwłaszcza dlatego, że rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się aż u 30 procent kobiet.

Piąta, okrągła rocznica naszej działalności jest dla nas doskonałą okazją do refleksji, co udało nam się zmienić dla polskich pacjentek. Nie da się ukryć, że zadziało się wiele dobrego, jednak kobiety takie jak Ania – z zaawansowanym rakiem piersi – wciąż mają wiele niezaspokojonych potrzeb, w przeciwieństwie do ich koleżanek w Europie Zachodniej. Tymczasem zaawansowany rak piersi to choroba poddająca się leczeniu. Aktualna wiedza medyczna sprawia, że pacjentki te mają szansę zaplanować najbliższe miesiące, zaangażować się w swoje życie na 100 procent – jako mamy, żony, córki. Mimo tego żyją bez planu i nie jest to życie pełne przygód, a pełne trosk o to, co stanie się z chorą i jej najbliższymi.

Anna Kupiecka, prezes Fundacji Onkocafe – Razem Lepiej.

Chcemy kochać, chcemy żyć, chcemy mieć plan!

Od początku działalności Fundacji Onkocafe nadrzędnym celem jest budowanie świadomości na temat profilaktyki i istotności wczesnego wykrywania raka piersi. Niestety, mimo świadomości na temat konieczności wykonywania samobadania piersi oraz niezbędnych badań takich jak USG, czy mammografia, Polki nie badają się z obawy przed: otrzymaniem diagnozy, trudnym leczeniem, naznaczeniem społecznym, czy z obawy przed brakiem dostępu do terapii. Ten lęk skutecznie powstrzymuje Polki przed regularnymi badaniami, rozmową o zdrowiu a także powiadomieniu najbliższych o diagnozie raka piersi. Choroba jest wciąż tematem tabu, szczególnie gdy diagnoza ma postać zaawansowaną. 

Zależy nam, aby każda kobieta zrobiła wszystko co w jej mocy, aby uniknąć zachorowania, bądź wykryć chorobę na możliwie najwcześniejszym etapie. Tylko profilaktyka i odwaga w wykonywaniu badań i zmierzeniu się z ewentualną diagnozą mogą zmniejszyć ryzyko rozwoju nowotworu do postaci zaawansowanej 

dodaje Anna Kupiecka.

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat choroby, jaką jest zaawansowany rak piersi.

Jesteśmy partnerami społecznymi kampanii, razem z organizacjami: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie, Fundacja OmeaLife, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Partnerzy Medialni kampanii to Radio Płock, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają również Przelewy24.pl

IV edycja kampanii objęta została honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem merytorycznym kampanii jest Polskie Towarzystwo Onkologiczne. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!

Fundacja Onkologiczna Alivia powstała w kwietniu 2010 roku. Założycielem jest Bartosz Poliński – starszy brat Agaty, u której 3 lata wcześniej, w wieku 28 lat, został zdiagnozowany zaawansowany rak. Rodzeństwo namówiło do współpracy innych.

W momencie diagnozy rokowania Agaty były niepomyślne. Rodzeństwo zmobilizowało się do poszukiwania najbardziej optymalnych metod leczenia. Nie było to łatwe – po drodze musieli zmierzyć się z niewydolnym systemem opieki onkologicznej, trudnościami formalnymi i problemami finansowymi. Szczęśliwie, udało się im pokonać te przeszkody. Agacie udało się również odzyskać zdrowie i odmienić fatalne rokowania. Doświadczenia te, stały się inspiracją do powołania organizacji, która pomaga pacjentom onkologicznym w trudnym procesie leczenia.

Fundacja naświetla problem występowania chorób nowotworowych. Propaguje także proaktywną postawę wobec choroby nowotworowej i przejęcie inicjatywy w jej leczeniu: zdobywanie przez chorych i bliskich jak największej ilości danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem. Podpowiada również sposoby ułatwiające szybkie dotarcie do kosztownych badań w ramach NFZ (onkoskaner.pl), informacji o nowotworach złośliwych i ich leczeniu, jak również publikuje w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie, jak i na profilu Alivii na Facebook’u.

W krytycznych sytuacjach fundacja pomaga organizować środki finansowe na świadczenia medyczne dla chorych, które nie są finansowane z NFZ. Zbiórkę funduszy umożliwia Onkozbiórka, które Alivia prowadzi dla potrzebujących.