Interwencja w sprawie niewłaściwego postępowania rejestracji przychodni

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Interweniowaliśmy w sprawie nieakceptowalnego zachowania rejestratorki w NZOZ-Przychodni „Na Browarnej” w Wałbrzychu, która podczas rozmowy telefonicznej z pacjentką zasugerowała, że uzyskanie drugiej opinii onkologicznej powinno odbywać się wyłącznie w ramach wizyty prywatnej, aby „nie blokować kolejki” innym pacjentom, co jest sprzeczne z obowiązującymi przepisami. Zgodnie z prawem pacjenci mają prawo do konsultacji specjalistycznych w ramach NFZ, również w celu uzyskania drugiej opinii, a tego rodzaju sugestie mogą wprowadzać pacjentów w błąd i utrudniać im dostęp do niezbędnej pomocy.

Dodatkowo, rejestratorka wygłosiła komentarze, które są absolutnie nieakceptowalne, takie jak stwierdzenie, że pomoc psychologa w kontekście choroby nowotworowej jest zbędna, co jest nieprawdą i może wywołać dodatkowy stres u pacjenta.

Zwracamy się do placówki z prośbą o szczegółowe wyjaśnienie tej sytuacji oraz o podjęcie działań, które zapobiegną podobnym incydentom w przyszłości.
Pełna treść pisma dostępna tutaj.

Dodaj chorym odwagi!

Pomagamy chorym na raka w finansowaniu terapii, konsultacji, badań i dojazdów do ośrodka leczenia, a także edukujemy i reprezentujemy pacjentów w debacie publicznej.

Zapisz się, aby otrzymywać najświeższe informacje ze świata onkologii!