Rak to wyjątkowo trudny przeciwnik. Rujnuje nie tylko zdrowie, ale często również budżet osób chorych i ich rodzin. W polskich warunkach, gdzie kolejki do badań i konsultacji są na kilka miesięcy czekania a pewne terapię nie wchodzą do koszyka świadczeń refundowanych – proces leczenia często zależy od zasobności portfela chorego.
Oparta na przewrotnym pomyśle kampania, za której koncept strategiczny i kreatywny odpowiada DDB Warszawa, przygotowana została dla Fundacji Alivia pro bono. Jej celem jest przełamanie schematów w mówieniu i myśleniu o leczeniu raka – odejście od wzniosłego tonu, pokazanie wprost brutalnej rzeczywistości i konkretnych aspektów walki z chorobą oraz zachęcenie ludzi do działania, w tym wymiernego gestu: wsparcia finansowego. Projekt jest efektem kilkumiesięcznej pracy kilku zespołów – przede wszystkim DDB i Platige Image. W planowanie mediów zaangażowane są OMD, Equinox, Initiative, za działania PR odpowiada agencja Rc2. Swój czas antenowy udostepniły kampanii Grupa mediowa TVN, Platforma nc+ oraz AT Media – nadawca takich kanałów jak Polonia1 i Tele5. Powierzchni w przestrzeni miejskiej użyczyły AMS i Digital Bilboard. Wszystkie wyżej wymienione podmioty wsparły kampanię pro bono.