Bohaterką naszej nowej kampanii jest pacjentka onkologiczna, której niechcianym towarzyszem życia jest wygenerowana w technologii 3D postać raka, znana z kampanii „Wojna z rakiem”.Dzięki zaangażowaniu i wsparciu innych osób wysyłających SMS-y, potwór, symbol choroby, zmniejsza się, a chora zyskuje nad nim przewagę. Kampania ma zachęcić obywateli do dostrzeżenia społecznego problemu, którym jest rosnąca liczba pacjentów z chorobami nowotworowymi, również w ich najbliższym otoczeniu. Podkreślone zostało również znaczenie zaangażowania osób zdrowych w poprawę sytuacji chorych.
Choroba nowotworowa budzi lęk u każdego, jednak wsparcie pozwala przekształcić strach w determinację i odwagę i w ten sposób pomóc w walce z chorobą – mówi Agata Polińska, pacjentka, Wiceprezes Fundacji Onkologicznej Alivia i dodaje – Solidarność można wyrazić w prosty sposób, wysyłając SMS i dowiadując się jak można wesprzeć chorych. Kampania zachęca, by osoby zdrowe solidarnie z pacjentami stanęły do walki z rakiem.